Karty płatnicze mogą być wydawane nie tylko przez banki, ale też przez stacje paliw, galerie handlowe czy firmy telekomunikacyjne. Istnieje kilka rodzajów kart służących do robienia zakupów, czy płacenia za usługi. Najpopularniejsza karta płatnicza w Polsce to karta debetowa, która jest niejako automatycznie powiązana z rachunkiem klienta i umożliwia korzystanie ze środków finansowych, które znajdują się na koncie. Na rynku usług finansowych mamy kilka rodzajów kart płatniczych, jeśli chodzi o marki. Zapoznaj się z nimi i dowiedz, która karta płatnicza będzie najlepsza dla Ciebie!
Marki kart płatniczych
-VISA, to amerykańska marka, której historia sięga lat 70tych, gdy bankowość elektroniczna dopiero zaczynała być wprowadzana za granicą. VISA jest obecnie gigantem, który cieszy się największym zaufaniem wśród klientów, także tych z Polski. Tym, co sprawia, że są numerem jeden na świecie jest łatwość obsługi i przejrzystość, a także doskonały system zabezpieczeń. W Europie VISA współpracuje z 4500 różnymi instytucjami finansowymi. Przykładowe rodzaje kart tej marki to: VISA Europe, VISA U.S.A, VISA International.
-MasterCard, druga w kolejności firma, która również triumfuje wśród marek kart płatniczych. Karty MasterCard są wydawane na całym świecie przez 25tyś instytucji finansowych.
-American Express, to jedna z niewielu luksusowych kart płatniczych, które są uznawane za wysoko prestiżowe. W Ameryce cieszą się ogromnym powodzeniem, ale oczywiście wśród najbardziej zamożnych obywateli. Polscy posiadacze tej karty, mogą płacić nią za towary i usługi na całym świecie.
Oprócz wyżej wymienionych, najbardziej znanych marek kart płatniczych są jeszcze takie firmy jak: Japan Credit Bureau czy Dinners Club. Inne, mniejsze marki występują lokalnie i na ogół nie potrafią wybić się, ani uzyskać tak dużego zaufania klientów, jak choćby VISA. Jeśli chodzi o dostępność i wygodę stosowania, to prawdopodobnie VISA utrzyma swój wysoki standard, być może przejmując pozostałe, mniejsze firmy i stanie się jeszcze potężniejszym monopolistą na światowym rynku usług finansowych.